/Files/images/i (2).jpg

Поради батькам

Віддаючи дань часу, люблячі татусі й матусі з пелюшок розвивають таланти своїх дітей, не завжди усвідомлюючи, що з того вийде. Не жаліючи для своїх чад ні сил, ні коштів, батьки часом випускають прості речі виховання. Пропонуємо кілька порад батькам.

  • Порада батькам №1.Поважайте індивідуальність дитини

Переконання батьків про те, що дитина мала і нічого не розуміє — помилкове. Психологи-педагоги давно зійшлися на тому, що дитина — не чистий лист, що її формує оточення, проте вона також має власну індивідуальність та спадкові риси. Тому не забувайте, що виховуєте маленьку людину, яка має свої смаки, вподобання та інтереси, з якими потрібно рахуватися.

  • Порада батькам №2. Учіть своїм прикладом
Часто батьки хочуть бачити у своїй дитині втілення найкращих якостей. У противному разі дорослі сердяться і вичитують своє чадо. Саме тут доречно згадати англійське прислів’я «не намагайтесь змінити дітей, адже вони все одно будуть схожими на вас. Спробуйте змінити себе». Ще Лев Толстой ставив риторичне питання: як, живучи дурно, можна добре впливати на дітей?
  • Порада батькам №3. Використовуйте розвиваючі ігри та іграшки
Частіше зустрічаються іграшки з досить обмеженим колом використання, і хоч уява дитини ширша, ніж у дорослих, все ж краще замінити їх на пісочницю, фарби і чистий альбом, конструктор, через які дитина зможе розвиватися, проявляти творчу уяву і розкриватися.
  • Порада батькам №4. Не забирайте дитинство

Часом дорослі згадують своє дитинство і жалкують, що воно буває лише раз. Проте, втілюючи в життя свої власні мрії, люблячі татусі і мамусі позбавляють дитину цього прекрасного періоду життя, інтелектуально навантажуючи дитину з пелюшок, вимагаючи від неї добиватися успіхів і результатів. Психологи, даючи поради батькам, зазначають, що дитині необхідний вільний час, спокій для того, щоб подумати, осмислити побачене і почуте через гру з ляльками та іграшками.

  • Порада батькам №5. Уникайте потурань

«Хто дітям потаче, той сам плаче» — говорить народна мудрість. На лінощі, неслухняність, упертість батьки в жодному разі не мають закривати очі, жаліючи та леліючи свою кровинку. Тут батькам потрібно проявити волю, адже недарма застерігає народне прислів’я: «Не навчив у пелюшках — не навчиш і в подушках».

  • Порада батькам №6. Дотримуйтеся єдності вимог

Ще одна порада батькам така: установлюючи якісь правила, тримайтеся їх і далі. Непослідовність дій може вивести дитину з рівноваги та бути причиною озлобленості, адже діти дуже гостро переживають несправедливість. До того ж дорослі, часто виключно з благородною метою, вдаються до брехні, яка, розкриваючись, порушує цілісність всесвіту дитини, стає причиною відчуженості.

  • Порада батькам №7. Уникайте послуг «зомбі-ящика»

Безконтрольний перегляд телебачення заволодіває свідомістю дитини, «збагачуючи» її негативними образами. Натомість не лініться провести час з дитиною, сходити на дитячий майданчик чи почитати їй казок.

  • Порада батькам №8. Читайте дитині казки

У казках є місце чарівному і незвичайному, тому вони сприймаються радісно. В казках усе відбувається легко, природно і просто — і це сприйняття дитина переносить у своє життя, воно закладається в її моделі поведінки. У казках немає депресії, надломів, тієї офіційності, натомість постає простота: у втратах і надбаннях, хороших чи злих вчинках. До того ж через віру в дива, яку, боронь боже, зломити батькам, дитина росте не обмеженою, а багатогранною, оптимістичною і натхненною.


/Files/images/172704641.jpg

Розвиваємо творчі здібності у дошкільнят.



Творчість - це здатність пізнавати і дивуватися, вміння знаходити в нестандартних ситуаціях нестандартні рішення, прихильність до нових відкриттів і вміння усвідомити і застосовувати отриманий досвід.

Е. Фромм

Дитина повинна розвиватися різнобічно. Тому важливу роль у вихованні відіграє творчість. У кожній дитині треба розвивати творче начало, завдяки якому він зможе найбільш успішно адаптуватися в соціумі, протистояти негативним обставинам, знаходити соціально позитивні виходи зі складних ситуацій, стати творцями свого життєвого шляху.

Ось кілька корисних порад, які допоможуть батькам без особливих зусиль розвинути творчі здібності у малюків.

1). Намагайтеся не придушувати ініціативу дитини. Зупинити дитини, коли він чимось зайнятий - це найпростіший спосіб перервати політ уяви. У цей момент слід задавати дитині, що знаходиться в творчому процесі, інтерение питання: «Що повинно було з цього вийти?», «Що буде, якщо зробити по-іншому ?».

2). Забезпечуйте дитини необхідними матеріалами для творчості: фарбами, пластиліном, безпечними ножицями, кольоровим папером, клеєм, олівцями, крейдою іт. д.Краще, якщо дитина сама намалює і розфарбує вигадану ним картинку.

3). Намагайтеся не корити дитини за невдачі. Невдачі так само неминучі. Головне для нього - це процес, а не результат. Не тисніть на дитину занадто сильно, щоб із занять творчістю не зник елемент гри і захопливості.

4). Беріть участь у творчому житті дитини.

Ось кілька ігор для ваших малюків

« Добре чи погано »- чудова гра для розвитку творчих здібностей. Гра розвиває вміння знаходити в одному і тому ж предметі протиріччя і протилежні властивості, дивитися на предмет з різних точок зору. Діти зазвичай оцінюють все в двох категоріях - добре і погано. На такій оцінці і заснована ця гра.

· Осінь, весна, літо, зима;

· Сонце, вітер, вогонь, сніг, дощ;

· Спати, гуляти в лісі, лазити по горах.

Наприклад : літо гарне, тому що влітку тепло, можна засмагати, купатися. А погане, коли влітку дуже спекотно, можна обгоріти на сонце іт. д.

Коли малюк знайде погані і хороші сторони предметів, явищ і дій, запропонуйте йому самому назвати будь-які попадаються на очі предмети і знайти в них протилежні функції і властивості, оцінити їх хороші і погані сторони, навести приклади шкоди і користі від предметів, ніж вони можуть сподобатися, а чим ні.

Гра «Чомучка»розвиває вміння ставити питання, які допомагають вивчити об'єкт, пробуджує дослідницьку активність. У маленьких дітей уміння ставити питання для дослідження ще досить обмежена. Необхідно показати дитині різні форми питань, їх відмінності. Навчіть малюка вибирати спрямованість питань. Найбільш важливі питання, пов'язані з певним аспектам проблемної ситуації, до істотних ознаками предметів, до причин явищ.

Коли дитина задає питання, не поспішайте відповідати, краще поставте зустрічне запитання:« А ти як думаєш? ». Ваше спілкування повинно бути побудовано так, щоб дитина більше задавав питання вам відносно будь-якої вигаданої вами ситуації або ж наочно представленої. Якщо дитина задає питання одного і того ж типу, запитайте його про щось, використовуючи інший тип питань: чому, коли, що, чи впливає, може бути це, як пов'язано, в чому причина? та ін Це допоможе дитині долати стереотипи мислення і глибше дослідити ситуацію.

Гра« Що в кулаці »спрямована на розвиток уміння ставити питання для дослідження невизначеній ситуації. Візьміть невеликий предмет, і сховайте його, стиснувши в кулак. Малюк повинен відгадати, що в кулаці, задаючи про предмет різноманітні питання, про форму й розмір предмета, на що впливає предмет, з чого зроблений, як його можна змінити, якими властивостями володіє, якого кольору та ін На основі отриманих від вас відповідей, малюк зможе висувати гіпотези, будувати здогади.

Кiлькiсть переглядiв: 254